بهترین تلویزیون بازار چیست؟ راهنمای خرید تلویزیون

جمعه 3 بهمن 1399
13:36
احمد رضایی

با توجه به اینکه همه تلویزیون های جدید سالهاست که مجموعه های صفحه تخت هستند ، ممکن است فکر کنید خرید برای تلویزیون ساده باشد. اما خرید تلویزیون هنوز شامل انتخاب های زیادی می شود که ممکن است برخی از آنها برای شما جدید باشد. اکنون تلویزیون های بیشتری از ویژگی هایی به نام دامنه دینامیکی بالا یا HDR برخوردارند که نویدبخش تصاویر روشن تر ، پویاتر و زنده تر و زنده تر است. شما تلویزیون های Ultra High Definition (UHD) یا 4K ، و حتی برخی از تلویزیون های 8K را مشاهده خواهید کرد که جزئیات تصویر بهتر از ارائه تلویزیون های HD ، همراه با کنتراست و رنگ بهبود یافته را نوید می دهند. بنابراین سوالی که در صورت خرید تلویزیون بزرگتر با آن روبرو خواهید شد این است که آیا زمان آن فرا رسیده است که به یکی از این تلویزیون های جدید 8K UHD بروید یا اینکه با یک مجموعه 4K معمولی گیر بیاورید.

همچنین ممکن است متوجه شوید که تلویزیون های OLED در دسته بندی های اندازه بزرگتر بر رتبه بندی تلویزیونی کنونی ما تسلط دارند. این مجموعه ها هنوز گران تر از مدل های LCD / LED هستند که عمده تلویزیون های موجود در بازار را تشکیل می دهند - هرچند که این اختلاف قیمت هر ساله کاهش می یابد - بنابراین باید تصمیم بگیرید که آیا ارزش یک مجموعه با عملکرد بالا را دارد. همچنین ، هر ساله تلویزیون های LCD با عملکرد برتر بهتر می شوند و به عملکردی شبیه تلویزیون OLED نزدیک می شوند. در حال حاضر تلویزیون های OLED عمدتا از دو مارک در دسترس هستند ، ال جی الکترونیکس و اکنون سونی - ما همچنین یک تلویزیون OLED را از یک مارک در حال ظهور به نام Skyworth آزمایش کرده ایم - بنابراین در مقایسه با مجموعه های مبتنی بر LCD گزینه های کمتری برای انتخاب خواهید داشت.

اگر به دنبال مجموعه ای کوچکتر از 55 اینچ ، کوچکترین اندازه صفحه نمایش تلویزیون OLED موجود هستید ، یک مجموعه مبتنی بر LCD دریافت خواهید کرد.

هنگامی که دانستید کدام نوع تلویزیون را می خواهید ، بر روی گرفتن اندازه مناسب ، کیفیت تصویر و چند ویژگی اصلی تمرکز کنید. و اطمینان حاصل کنید که تلویزیون جدید شما از اتصالات مورد نیاز برای تجهیزات مانند پخش کننده رسانه پخش جریانی یا بلندگو میله صدا برخوردار است. رتبه بندی کامل تلویزیون ما که در دسترس دیجیتال و همه اعضای دسترسی است ، تمام ارزیابی های کیفیت تصویر را که شما نیاز دارید ارائه می دهد. به دنبال خلاص شدن از شر کابل یا تغییر ارائه دهنده ها هستید؟ بررسی خدمات مخابراتی ما ، پوشش بسته های سه گانه بازی و همچنین اینترنت ، تلویزیون و خدمات تلفن فردی را بررسی کنید.
بهترین تلویزیون را برای سرگرمی خانگی خود پیدا کنید
ما جدیدترین تلویزیون ها را آزمایش ، ارزیابی و مقایسه می کنیم ، بنابراین می توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.
اندازه صفحه نمایش

شاید مهمترین انتخابی که می خواهید با یک تلویزیون جدید انجام دهید اندازه صفحه نمایش است. صفحه های تلویزیون به صورت مورب اندازه گیری می شوند و اندازه آنها از کوچکتر از 20 اینچ تا بزرگتر از 80 اینچ است. با این حال ، بسیاری از مردم در افراط خرید نمی کنند. تلویزیون هایی که به آشپزخانه یا اتاق خواب های کوچک می روند ممکن است فقط 24 تا 32 اینچ اندازه داشته باشند ، اما اگر در حال خرید تلویزیون اصلی خود هستید ، توصیه می کنیم بزرگتر شوید ، مثلاً یک مجموعه با صفحه نمایش 50 تا 65 اینچ. شما می توانید یک مجموعه بزرگتر برای اتاق های بزرگ خانوادگی یا اگر خیلی دور از تلویزیون نشسته اید در نظر بگیرید.

در حالی که هیچ قانون سخت و سریعی برای تعیین اندازه مناسب تلویزیون وجود ندارد - ترجیح شخصی ، میدان دید و حتی دقت بینایی در این زمینه نقش دارد - اما برخی از دستورالعمل های کلی وجود دارد که می توانید استفاده کنید. می توانید یکی از بسیاری از ماشین حساب های آنلاین رایگان را امتحان کنید یا معادله زیر را اعمال کنید.

اگر یک مجموعه 1080p خریداری می کنید - و اکنون گزینه های کمتری در اندازه صفحه بزرگتر وجود دارد - نزدیکترین جایی که می توانید به تلویزیون بنشینید ، در حالی که هنوز حداکثر میدان دید مناسب را حفظ می کنید ، 1.6 برابر اندازه گیری مورب تلویزیون شما است. بنابراین اگر صفحه نمایش 60 اینچی دارید ، می خواهید حداقل 96 اینچ (یا 8 فوت) فاصله داشته باشید.

اگر می خواهید کار خود را با فاصله مشاهده شروع کنید ، می توانید حساب را معکوس کنید. فاصله کاناپه خود از تلویزیون را با فوت اندازه بگیرید ، آن عدد را بر 1.6 تقسیم کنید و سپس نتیجه را در 12 ضرب کنید تا اندازه گیری صفحه نمایش در اینچ انجام شود. اگر 8 فوت از جایی که می خواهید تلویزیون قرار دهید نشسته باشید ، در نهایت برای یک تلویزیون 60 اینچی خرید خواهید کرد. (اگر فقط همه چیز را در اینچ اندازه بگیرید می توانید ریاضیات را ساده تر کنید).

اما خود را ملزم به انجام این محاسبات نمی دانید. این روزها بیشتر مجموعه های بزرگتر مدلهای 4K UHD هستند و ما فکر می کنیم خریداری این مجموعه منطقی است زیرا قیمت آنها معمولاً زیاد نیست. (در حقیقت ، ممکن است شما از یک گزینه معادل 1080p در اندازه صفحه نمایش بزرگتر انتخاب نکنید.) این تلویزیون ها دارای صفحه نمایش 4K با وضوح بالاتر با پیکسل هایی با تراکم بیشتر هستند. این بدان معناست که می توانید بزرگتر شوید و فاصله نشستن شما می تواند به اندازه مورب صفحه باشد. بنابراین ، به عنوان مثال ، با یک تلویزیون 65 اینچ UHD ، می توانید 5 سانتی متر از مجموعه نزدیک بنشینید.

فقط به یاد داشته باشید که هدف ایجاد یک تجربه تماشای راحت و همهجانبه است. شما نمی خواهید آنقدر نزدیک باشید که نتوانید کل تصویر را ببینید یا آنقدر عقب باشید که جزئیات با کیفیت بالا را که برای آن هزینه می کنید از دست دهید.

همچنین باید به بودجه خود توجه کنید. می توان تلویزیون های خوبی پیدا کرد که به قیمت چند صد دلار فروخته می شوند ، در حالی که تلویزیون های دیگر با قیمت چند هزار دلار خریداری می شوند و مجموعه های زیادی نیز در این بین قرار دارند. اندازه صفحه ، ویژگی ها و مارک تجاری همه در قیمت گذاری تأثیر می گذارد.

در اینجا چند محدوده قیمت معمول برای چندین اندازه صفحه نمایش وجود دارد:

• حدود 100 تا 250 دلار برای یک مدل 32 اینچی

• 180 تا 500 دلار برای یک مجموعه 39 تا 43 اینچی

• 250 تا 700 دلار برای یک مجموعه 49 یا 50 اینچی

• 350 تا 2000 دلار fیا یک مجموعه 55 تا 59 اینچی

• 550 تا 4000 دلار برای یک مجموعه 60 یا 65 اینچی

رتبه بندی کامل تلویزیون ما بر اساس دسته بندی های اندازه صفحه که بر اساس امتیاز کلی رتبه بندی شده اند ، تجزیه می شود ، بنابراین به راحتی می توان درک کرد که تلویزیون در تست های ما چقدر عملکرد خوبی داشته و نسبت به سایر مجموعه های اندازه آن چقدر هزینه دارد.
اندازه تلویزیون 1080p و UHD براساس فاصله دید 6 و 9 فوت.
قانون کلی برای اندازه تلویزیون 1080p: مورب صفحه = فاصله تا نیمکت ، در اینچ ، تقسیم بر 1.6. با مجموعه ای 4K یا UHD می توانید بزرگتر شوید.
به رتبه بندی های تلویزیونی ما مراجعه کنید
موارد و وضوح بالا

این اصطلاحات به وضوح بومی تلویزیون اشاره دارند. یک مجموعه منظم با کیفیت بالا (HD) همچنین یک مدل 1080p نامیده می شود زیرا وضوح صفحه نمایش آن 1920x1080 است. این به این معنی است که 1920 پیکسل به صورت افقی و 1080 پیکسل به صورت عمودی دارد ، بنابراین در کل تقریباً 2 میلیون پیکسل دارد. به پیکسل ها ، اختصار "عناصر تصویر" ، به عنوان نقاط منفرد کوچک که تصویر تلویزیون را تشکیل می دهند ، فکر کنید.

تلویزیون های Ultra High Definition (UHD) که تلویزیون های 4K نیز نامیده می شوند ، وضوح صفحه نمایش آنها 3840x2160 است ، بنابراین حاوی 8 میلیون پیکسل یا چهار برابر تعداد پیکسل های منفرد یک مجموعه HD است. مجموعه متراکم تری از پیکسل ها در مجموعه های UHD ، آنها را قادر به جزئیات بیشتر تصویر می کند. مزایای تلویزیون UHD در اندازه صفحه نمایش بزرگتر - مثلاً 65 اینچ به بالا - یا هنگامی که دوست دارید با مجموعه 1080p نزدیک به تلویزیون بنشینید ، بیشتر مشهود است.

ما همچنین در حال مشاهده اولین تلویزیون های به اصطلاح 8K هستیم که دارای رزولوشن صفحه نمایش 7680x4320 با بیش از 33 میلیون پیکسل هستند. این بالاترین رزولوشن است که در استاندارد UHD تعریف شده است ، بنابراین از نظر فنی این مجموعه ها تلویزیون های UHD نیز هستند. در حال حاضر تعداد آنها زیاد نیست و به طور معمول قیمت آنها نسبت به مجموعه های 4K با اندازه قابل مقایسه گران تر است.

ما خرید یک مجموعه 8K را فعلاً توصیه نمی کنیم ، زیرا بابت آن هزینه بالایی پرداخت می کنید و هنوز محتوای 8K وجود ندارد. بنابراین این روزها خرید تلویزیون 4K بیشتر منطقی است ، به خصوص در اندازه صفحه نمایش بزرگتر که حتی یافتن مجموعه های HD نیز دشوارتر می شود. اما هنوز تلویزیون های 1080p و 720p در اندازه صفحه نمایش کوچکتر - مثلاً 32 اینچ و کوچکتر - پیدا خواهید کرد.

اکنون مقدار مناسبی از محتوای 4K برای تماشا وجود دارد ، به ویژه از سرویس های جریانی مانند آمازون و Netflix. همچنین دستگاه های پخش Blu-ray 4K Ultra HD وجود دارد که می توانند دیسک های Blu-ray 4K را پخش کنند. ما انتظار داریم که در آینده موارد بیشتری به بازار عرضه شود.

دلیل دیگری که ممکن است تصمیم بگیرید جهش تلویزیونی 4K را انجام دهید: استانداردهای برخی از ویژگی های UHD ، از جمله دامنه دینامیکی بالا (HDR) و یک پالت رنگی گسترده تر ، اکنون تنظیم شده است ، بنابراین لازم نیست نگران از دست رفتن یک دوربین باشید. ویژگی مهم جدید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دامنه دینامیکی بالا ، به بخش HDR ما در زیر مراجعه کنید.
پیکسل های تلویزیون 1080p HD.
تلویزیون 1080p

یک تلویزیون با کیفیت بالا ، با وضوح 1920x1080 ، برای اکثر بینندگان مناسب خواهد بود و در مقایسه با یک مجموعه UHD با اندازه مشابه ، کمی پس انداز خواهید کرد. تقریباً هر مجموعه 1080p موجود تلویزیون LCD با نور پس زمینه LED است ، اما تعداد محدودی از تلویزیون های OLED 1080p نیز وجود دارد. و در حال حاضر بعید است تلویزیون UHD کوچکتر از 39 اینچ پیدا کنید. ما دریافته ایم که بسیاری از بینندگان قادر به دیدن جزئیات بیشتر در یک تلویزیون UHD از فاصله طبیعی مشاهده نیستند تا زمانی که به اندازه صفحه نمایش بسیار بزرگ ، مثلاً 65 اینچ و بالاتر برسند. فقط بخاطر بسپارید که وضوح تصویر فقط یکی از خصوصیاتی است که یک تلویزیون برای تولید کاملاً عالی کیفیت تصویر دارد. تلویزیون های معمولی HD وقتی که قیمت را فاکتور می گیرید ، به ویژه در اندازه صفحه نمایش کوچکتر از 65 اینچ ، برای بسیاری از مصرف کنندگان گزینه ای عالی است.
رتبه بندی های تلویزیونی
پیکسل های تلویزیون UHD.
تلویزیون UHD 4K / 8K

به لطف صفحه نمایش با وضوح بالاتر 3840x2160 ، یک تلویزیون 4K می تواند جزئیات بیشتری از مجموعه 1080p را هنگام ارائه با محتوای UHD با کیفیت بالا نمایش دهد. تلویزیون های جدید 8K ، با صفحه نمایش 7680x4320 ، می توانند جزئیات دقیق بیشتری نیز داشته باشند. تصاویر موجود در این مجموعه ها بسته به فاصله دید شما ، واضح تر و دارای خطوط نرم تری در لبه های اشیا lines به نظر می رسند. بسیاری از مجموعه های UHD سعی می کنند تصویر را از راه های دیگر بهبود بخشند. به عنوان مثال ، ما در حال مشاهده تعداد فزاینده ای از تلویزیون های دارای HDR هستیم که سطح بالاتری از کنتراست بین روشن ترین و تاریک ترین تصاویر را فراهم می کند. تلویزیون های جدید UHD همچنین مجموعه ای از رنگ های تلویزیون را می تواند نمایش دهد ، اما بهره گیری از این مزایا به محتوای تولید شده ویژه نیاز دارد. هر ساله محتوای بیشتری که با HDR رمزگذاری شده است در دسترس است.
رتبه بندی های تلویزیونی
محدوده دینامیکی بالا (HDR)

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، بزرگترین واژه صنعت تلویزیون ، دامنه دینامیکی بالا یا HDR است. HDR وقتی درست انجام شود ، روشنایی ، کنتراست و رنگ تلویزیون را افزایش می دهد و باعث می شود تصاویر روی صفحه بیشتر به زندگی واقعی شبیه شوند.

همانطور که در تصویر دراماتیک زیر مشاهده می کنید ، هنگام کار HDR جزئیاتی را مشاهده می کنید که ممکن است در غیر این صورت مشخص نباشد ، از بافت آجر در یک مسیر سایه دار تا تفاوت های ظریف در ابرهای سفید در آسمان روز.

همچنین "برجسته های ویژه" روشن تر و واقع بینانه تری را مشاهده خواهید کرد که براقهایی از نور هستند ، مانند انعکاس خورشید از سپر کروم اتومبیل یا بال هواپیما. با HDR ، این موارد برجسته پاپ می شوند. بدون آن ، آنها نمی کردنددر مقابل سایر اشیا bright درخشان ایستادگی کنید.

HDR همه کارها را با افزایش کنتراست بین درخشان ترین سفیدها و سیاه ترین سیاه های موجود در تلویزیون انجام می دهد. از اینجاست که "دامنه پویا" در نام وجود دارد.

کلودیو سیاچی ، رئیس برنامه تست تلویزیون Consumer Reports ، می گوید: "اگر این کار به خوبی انجام شود ، نور طبیعی بیشتری از محتوای تصویر را نشان می دهد." وی می افزاید: "HDR می تواند عضلات برد پویای خود را در صحنه های شدید آفتابی که کنتراست تلویزیون را به حد محدود می رساند منعطف کند ، اما همچنین مزایای ظریف تر HDR را در صحنه های با نور ساده تر خواهید دید."

به طور معمول ، تلویزیون های HDR نیز رنگ های زنده و متنوع تری نسبت به مجموعه های دیگر تولید می کنند. به این دلیل که HDR اغلب با قابلیت "گستره رنگ گسترده" یا WCG جفت می شود.

تلویزیون های HDTV استاندارد می توانند حدود 17 میلیون رنگ را نمایش دهند اما کسانی که دارای WCG هستند می توانند تا یک میلیارد نمایش دهند. این مانند این است که به تلویزیون خود یک جعبه مداد رنگی بزرگتر بدهید تا با آن بازی کند.

اما هر بار که تلویزیون را روشن می کنید تمام آن کنتراست و رنگ خارق العاده را مشاهده نخواهید کرد. برای استفاده از HDR و WCG باید در حال پخش یک فیلم یا نمایش تلویزیونی باشید که تسلط داشته باشد. می توانید محتوای 4K را با HDR از طریق سرویس های جریانی ، دیسک های Blu-ray 4K و حتی از سرویس تلویزیون ماهواره ای DirecTV دریافت کنید. اما ما انتظار داریم که محتوای HDR بیشتری از جمله از طریق یک استاندارد پخش مستقیم از طریق هوا که در یکی دو سال آینده راه اندازی می شود ، در دسترس باشیم. (ببینید که در آن می توانید محتوای 4K را با HDR تماشا کنید.)

انواع HDR
تاکنون درباره HDR به گونه ای صحبت کردیم که گویی فقط یک فناوری است ، اما چند نوع HDR وجود دارد که هرکدام مجموعه مشخصات فنی متفاوتی را دنبال می کنند.

این می تواند پیچیده شود و قبل از اینکه ما به جزئیات بپردازیم خبرهای خوبی وجود دارد.

ابتدا تلویزیون شما باید نوع HDR مورد استفاده در محتوا را به طور خودکار تشخیص دهد و روش صحیحی را برای پخش آن انتخاب کند.

دوم ، به نظر نمی رسد نوع HDR در حال حاضر خیلی مهم باشد. آنچه در آزمایشگاه های خود دیده ایم این است که تلویزیون های با عملکرد بالا می توانند با انواع مختلف HDR کار بسیار خوبی انجام دهند. کیفیت تلویزیون از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین منطقی است که بهترین تلویزیون ممکن را صرف نظر از نوع HDR پشتیبانی از آن خریداری کنید.

با این حال ، اگر می خواهید تفاوت بین انواع HDR را درک کنید ، در اینجا یک نمای کلی است.

یک نوع به نام HDR10 به عنوان یک استاندارد باز پذیرفته شده است. استفاده از آن رایگان است و همه تلویزیون های 4K با HDR از آن پشتیبانی می کنند. این مورد در مورد همه دستگاه های پخش Blu-ray 4K Ultra HD و برنامه نویسی HDR نیز صدق می کند ، بنابراین شما با مجموعه ای که قادر به پخش HDR نیست گیر نخواهید داشت.

اما برخی تلویزیون ها نوع دیگری از HDR را نیز به نام Dolby Vision ارائه می دهند که به عنوان نسخه پیشرفته HDR10 معرفی می شود. شرکت ها برای استفاده از آن مجوز پرداخت می کنند. روی کاغذ مزایایی دارد. به طور خاص ، از فراداده "پویا" پشتیبانی می کند ، جایی که سطح روشنایی یک فیلم یا نمایش را می توان صحنه به صحنه تغییر داد. در مقابل ، HDR10 از فراداده "ثابت" استفاده می کند ، جایی که سطح روشنایی برای کل فیلم یا نمایش تنظیم شده است.

Dolby Vision در استفاده از فراداده پویا تنها نیست. نسخه جدیدتر HDR10 وجود دارد که HDR10 + نام دارد. همچنین ، دارای فراداده پویا است که HDR10 را بیشتر به Dolby Vision شبیه می کند. در حال حاضر عمدتا توسط سامسونگ ، که HDR10 + را توسعه داده است ، و آمازون پشتیبانی می کنند که گفته است از HDR10 + در سرویس پخش جریانی خود پشتیبانی می کند. ما خواهیم دید که آیا سایر تولیدکنندگان تلویزیون از آن استفاده می کنند یا خیر.

همچنین ممکن است در ماه های آینده چیزی درباره قالب HDR دیگری به نام HLG (هیبرید ورود گاما) بشنوید. اگر برای نسل بعدی سیگنالهای تلویزیونی رایگان از طریق هوا که از استانداردی به نام ATSC 3.0 پیروی می کنند ، استفاده شود ، می تواند مهم باشد. بسیاری از تلویزیون های جدید از HLG پشتیبانی می کنند ، اما به نظر می رسد در صورت لزوم دیگران می توانند به روزرسانی سیستم عامل را دریافت کنند. این فقط برای افرادی که از طریق آنتن تلویزیون دریافت می کنند و دارای بازگشت هستند ، اهمیت دارد.

سرانجام ، عطر و طعم دیگری از HDR وجود دارد که توسط Technicolor Advanced HDR نامیده می شود. این در اروپا بیشتر از آنچه در حال حاضر وجود دارد استفاده می شود. در حال حاضر ، برخی از تلویزیون های LG 4K از آن پشتیبانی می کنند و فیلیپس گفت که مدل های تلویزیون 2019 آن را دارند. در اواخر سال گذشته ، انجمن Blu-ray Disc گفت که Technicolor HDR یکی از سه فناوری اختیاری HDR خواهد بود - سایر فناوری ها Dolby Vision و HDR10 + هستند - توسط این گروه پشتیبانی می شود. HDR10 تنها قالب اجباری HDR است و همه تلویزیون ها از آن پشتیبانی می کنند.

آیا همه تلویزیون های HDR برابر هستند؟
خیر ، آزمایش های ما نشان می دهد که هر تلویزیونی با "HDR" روی جعبه نوشته شده است ، تصاویر یکسان واقعی و واقعی تولید نمی کند. این یکی از دلایلی است که ما اکنون در رتبه بندی های تلویزیونی خود نمره HDR جداگانه ارائه می دهیم.

اول از همه ، وقتی صحبت از کیفیت تصویر ، HDR یا عدم HDR است ، تلویزیون ها روی نقشه قرار دارند. اما چالش های خاص این فناوری نیز وجود دارد. از همه قابل توجه تر ، ممکن است تلویزیون به اندازه کافی روشن نباشد که بتواند واقعاً HDR را ارائه دهد. برای درک دلیل ، شما باید "nits" خود را بشناسید ، واحدهایی که برای اندازه گیری روشنایی استفاده می شوند.

تلویزیون های HDR با عملکرد بهتر معمولاً حداقل 600 نیت از حداکثر روشنایی را تولید می کنند ، با عملکرد عالی 1000 نیت یا بیشتر. اما بسیاری از تلویزیون های HDR فقط 100 تا 300 نیت تولید می کنند. با یک تلویزیون کم قدرت ، آتش پرتاب موشک به یک شعله ور شدن سفید عظیم تبدیل می شود. با تلویزیون روشن تر ، می توانید زبان های آتش وسیگار بکشید ، گویی واقعاً آنجا هستید.

سیاچی می گوید: "مزایای HDR اغلب با نمایشگرهای متوسط ​​از بین می رود."

چگونه می توانم تلویزیون عالی HDR را از تلویزیون بد تشخیص دهم؟
متأسفانه ، شما فقط نمی توانید بسته بندی را بخوانید - یا حتی به شکل ظاهری تصویر در فروشگاه اعتماد کنید.

برخی از تلویزیون ها دارای نشان Ultra HD Premium هستند ، این نشان می دهد که توسط یک گروه صنعتی به نام UHD Alliance به عنوان مجموعه های با کارایی بالا گواهی شده اند ، اما همه شرکت ها همکاری نمی کنند. به عنوان مثال ، ال جی و سامسونگ در این برنامه شرکت می کنند. سونی و ویزیو این کار را نمی کنند.

در عوض چه باید کرد؟ رتبه بندی های تلویزیونی ما را که اکنون دارای نمره HDR هستند ، بررسی کنید.

همانطور که خواهید دید ، تلویزیون های با بهترین HDR گرانترین تلویزیون ها هستند. اما همچنین گزینه های خوبی برای افرادی که می خواهند هزینه کمتری خرج کنند نیز وجود دارد. و اگر یک مجموعه کوچکتر خریداری می کنید یا فقط می خواهید با کیفیت 4K و HDR صبر کنید ، می توانید چندین گزینه خوب و ارزان پیدا کنید.
عکسی از یک چرخ و فلک که تصاویر SDR و HDR را در کنار هم مقایسه می کند.
HDR می تواند به زنده شدن تصاویر کمک کند.
رتبه بندی های تلویزیونی از گزارش های مصرف کننده
تصمیم بگیرید که آیا تلویزیون هوشمند می خواهید یا خیر

به نظر می رسد تلویزیون های هوشمند مانند فیلم های گربه ای و کارداشیانز همه جا هستند. این تلویزیون های محبوبیت روزافزون می توانند به محتوای آنلاین مانند سرویس های پخش جریانی ویدیو از Amazon Prime و Netflix دسترسی داشته باشند. تلویزیون های هوشمند پایه ممکن است به محبوب ترین سرویس ها محدود شوند و دیگران طیف گسترده ای از برنامه ها را ارائه می دهند. بسیاری از آنها دارای مرورگرهای وب کامل هستند و تلویزیون های هوشمند پیچیده تری می توانند به دستورات صوتی پاسخ دهند ، توصیه های برنامه را ارائه دهند و به شما اجازه می دهند از طریق تلفن هوشمند خود بر روی صفحه تلویزیون محتوای خود را مشاهده کنید.

طبق تحقیقات شرکت تحقیقات بازار IHS Markit ، بیش از 70 درصد تلویزیون های فروخته شده این روزها اکنون تلویزیون های هوشمند هستند. اما اگر یک تلویزیون ابتدایی تر را در نظر دارید یا از قبل تلویزیون تلویزیونی ندارید که فاقد تلفن هوشمند است ، می توانید با استفاده از پخش کننده رسانه پخش جریانی جداگانه مانند Amazon Fire TV ، Apple TV ، Google Chromecast یا پخش کننده روکو (جزئیات زیر.)

برخی از تولیدکنندگان سیستم عامل های تلویزیون های هوشمند خود را توسعه داده اند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است از یک سیستم مجاز مانند Android TV از Google یا Roku TV استفاده کنند. یک تلویزیون با تلفن های هوشمند داخلی می تواند دسترسی به محتوا را آسان کند - فقط یک کنترل از راه دور تنها وجود دارد - اما یک پخش کننده رسانه پخش جریانی جداگانه ممکن است گزینه های محتوای بیشتری داشته باشد یا از رابطی استفاده کنید که پیدا کردن و دسترسی به محتوای آن را آسان تر می کند.

این روزها تلویزیون های بیشتری با پشتیبانی از دستیارهای دیجیتال صوتی دارای شخص ثالث مانند آمازون الکسا و دستیار Google ارائه می شوند. با این کار می توانید کنترل های اساسی تلویزیون - مانند افزایش و کاهش میزان صدا ، و تغییر کانال یا ورودی ها - و نمایش ها و فیلم ها را با استفاده از دستورات صوتی جستجو کنید. بعضی اوقات می توانید سایر دستگاه های سازگار مانند بلندگوهای هوشمند ، چراغ ها یا ترموستات را از طریق تلویزیون کنترل کنید.
پخش کننده های رسانه ای مختلف
پخش جریانی رسانه ها

پخش کننده های رسانه پخش جریانی یک افزودنی محبوب برای تلویزیون ها هستند ، که جریان های فیلم ، تلویزیون ، موسیقی و بازی ها را به تلویزیون هایی می رسانند که دسترسی به اینترنت ندارند. حتی اگر تلویزیون هوشمند دارید ، ممکن است پخش کننده جریانی را در نظر بگیرید که دارای ویژگی ها یا خدماتی است که تلویزیون شما از آن برخوردار نیست یا فقط عملکرد بهتری دارد.

بیش از دوازده مدل پخش کننده پخش جریانی وجود دارد که در دو سبک جعبه تنظیم بالا و پخش کننده هایی به اندازه درایو فلش USB ارائه می شوند. ابتدایی ترین آن ها از فیلم 1080p پشتیبانی می کنند ، در حالی که بسیاری از مدل های جدید می توانند محتوای 4K را از سرویس های جریانی که ارائه می دهند ، پخش کنند.

قیمت مدل های 4K از حدود 50 دلار برای تلویزیون Fire Amazon یا پخش کننده Roku شروع می شود و برای تلویزیون Apple حدود 180 دلار است. می توانید با قیمت 1080p با قیمت 30 دلار تهیه کنید. از آنجا که مدل های 4K غالباً دارای تخفیف تبلیغاتی هستند ، تهیه یک پخش کننده 4K برای بیشتر مصرف کنندگان بیشترین معنا را دارد زیرا خرید تلویزیون بعدی آنها احتمالاً مدل 4K خواهد بود.

و توجه داشته باشید که پخش ویدئو برای جلوگیری از یخ زدن یا بافر شدن فیلم به اتصالات پهن باند و WiFi قوی نیاز دارد. اگر بیشتر سرگرمی خود را به اینترنت منتقل می کنید ، ممکن است لازم باشد که به یک اتصال سریعتر ارتقا دهید.
پخش جریانی امتیازات Media Player
یک تلویزیون هوشمند.
تلویزیون های هوشمند

تلویزیون های هوشمند ، تلویزیون های اینترنتی یا تلویزیون های متصل نیز نامیده می شوند ، می توانند پل ارتباطی شما با دنیایی از محتوای آنلاین باشند که می توانید مستقیماً از خود تلویزیون به آنها دسترسی داشته باشید. این روزها بیشتر تلویزیون های هوشمند به شما امکان می دهند به چندین سرویس پخش جریانی ویدئویی مانند Amazon Prime ، DirecTV Now ، Hulu ، Netflix ، Sling TV ، YouTube TV و Vudu ، به علاوه یک یا چند سرویس موسیقی اینترنتی مانند Pandora و Spotify دسترسی داشته باشید. بسیاری از تلویزیون های هوشمند همچنین به شما اجازه می دهند به سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر بروید و چندین بازی غیر رسمی نیز پشتیبانی می کنند.

تلویزیون های هوشمند بیشتر اکنون با استفاده از فناوری های اختصاصی هوش مصنوعی (AI) خود ، یا با دستیارهای دیجیتال شخص ثالث مانند Amazon's Alexa و Google Assistant کار می کنند ، قابلیت صدا دارند. (برخی از مجموعه ها ممکن است هر سه دستگاه را داشته باشند.) برخی از تلویزیون های مارک های بزرگ نیز به سایر دستگاه های خانه هوشمند متصل می شوند و با آنها ارتباط برقرار می کنند ، به شما این امکان را می دهد که موسیقی را روی بلندگوهای هوشمند پخش کنید ، دما را روی ترموستات های هوشمند بالا یا پایین بیاورید یا تنظیم کنید روشنایی اتاق روی لامپهای هوشمند ، همه از تلویزیون.

مانند صفحه رسانه ای جریان دارrs ، تلویزیون های هوشمند باید به شبکه خانگی شما متصل شوند. توصیه می کنیم در صورت امکان از اتصال اترنت سیمی استفاده کنید ، اما اکنون همه تلویزیون های هوشمند دارای WiFi داخلی برای دسترسی بی سیم به شبکه شما هستند.
رتبه بندی های تلویزیونی ما را بررسی کنید
زاویه دید را بررسی کنید

با وجود بسیاری از پیشرفت ها ، اکثر LCD ها هنوز یک نقص قابل توجه دارند: زاویه دید محدود. این بدان معناست که تصویر فقط از یک نقطه شیرین کاملاً باریک درست در مقابل صفحه به نظر می رسد. توصیه می کنیم زاویه دید را با تماشای تلویزیون از خاموش به کنار و از بالا و پایین قسمت اصلی تصویر بررسی کنید. وقتی از مرکز صفحه دور می شوید ، تصویر می تواند کم نور شود ، کنتراست و دقت رنگ را از دست بدهد یا به نظر برسد که شسته شده است. و درجه تخریب تصویر از مدل به مدل دیگر متفاوت است. ما دریافته ایم که تلویزیون هایی که از پانل های LCD "IPS" استفاده می کنند ، زاویه دید وسیع تری از مجموعه های LCD را ارائه می دهند ، اگرچه گاهی اوقات می تواند به ازای کنتراست باشد.

در مقابل ، تلویزیون های OLED تقریباً مانند تلویزیون های پلاسما زاویه دید نامحدود دارند.

اخیراً ، برخی تلویزیون های سامسونگ و سونی را دیده ایم که زاویه دید آنها برای استفاده از یک مجموعه مبتنی بر LCD بیش از حد متوسط ​​و بدون استفاده از پنل های IPS است. تلویزیون های دو سری QLED سامسونگ - نمونه های برتر Q80 و Q90 - دارای بیشترین زاویه دید هستند که از تلویزیون LCD دیده ایم.

اگر سعی می کنید زاویه دید تلویزیون در فروشگاه را بررسی کنید ، توجه داشته باشید که تنظیمات خرده فروشی تلویزیون معمولاً روشنایی را کاهش می دهد و رنگ ها را به سطوح غیرطبیعی می رساند و به طور مصنوعی دید خارج از زاویه را بهبود می بخشد. هر آنچه را که در فروشگاه تجربه می کنید ، مهم است که پس از تنظیم آن در خانه ، زاویه دید را نیز بررسی کنید. ما به شما پیشنهاد می کنیم فوراً این کار را انجام دهید تا اگر اثبات شد ناامید کننده است ، به راحتی بتوانید مجموعه را برگردانید.
شخصی که مستقیماً جلوی تلویزیون نشسته است.
تصویر یک تلویزیون هنگامی که درست در مقابل آن نشسته اید به نظر می رسد. کیفیت تصویر را از زاویه دید مختلف بررسی کنید.
برای بررسی بیشتر رتبه بندی های تلویزیونی
برای اطلاعات بیشتر راهنمای خرید فیلم ما را مشاهده کنید

فناوری تلویزیون دائماً در حال پیشرفت است. در اینجا یک نقشه راه وجود دارد که به شما کمک می کند هنگام خرید تلویزیون جدید ، شرایط و انواع مختلف را مرور کنید.
اتصالات درست را ایجاد کنید

فراموش نکنید که قبل از خرید اتصالات تلویزیون را در نظر بگیرید. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که از نوع ورودی و خروجی مناسب برای پشتیبانی از چرخ دنده های صوتی / تصویری شما برخوردار است.

تقریباً همه تلویزیون ها در حال حاضر دارای اتصالات ورودی جانبی و همچنین ورودی های عقب هستند که برخی از انعطاف پذیری ها را برای اتصال اجزای منبع به تلویزیون شما فراهم می کند. ورودی هایی که در کنار یا پایین تلویزیون قرار دارند بهترین عملکرد را دارند اگر شما یک تلویزیون را به دیوار نصب کنید. اگر در حال نصب تلویزیون بر روی دیوار هستید ، می توان از یک توسعه دهنده کوتاه HDMI برای استفاده از اتصالات کمی راحت تر استفاده کرد.

منبع : راهنمای خرید تلویزیون – چه مارک تلویزیونی بخریم ؟


[ بازدید : 152 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ارزون تر بخرید است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]