راهنمای خرید بهترین لپ تاپ در سال 1399

جمعه 3 بهمن 1399
16:57
احمد رضایی

انواع لپ تاپ - تقسیم بر اساس برنامه

هنگام خرید لپ تاپ جدید ، یکی از اولین س questionsالاتی که باید به آن پاسخ دهیم ، هدف آن است ، همان چیزی است که ما عمدتا قصد استفاده از آن را داریم. بسته به اینکه برای کار در دفتر ، برای تماشای فیلم ، برای بازی یا به طور عمده برای تحرک به دفترچه یادداشت نیاز داریم ، انتخاب متفاوت خواهد بود.

در اینجا رایج ترین تمایز بین لپ تاپ وجود دارد:

برای خانه - جهانی ، در نظر گرفته شده برای استفاده در منزل ، به شما امکان می دهد به راحتی یک فیلم HD را تماشا کنید ، آنها می توانند موسیقی پخش کنند ، به شما امکان می دهند بازی های ساده تری را انجام دهید و در اینترنت گشت و گذار کنید ، همچنین برای مطالعه به عنوان یک لپ تاپ کار می کنند.

راهنمای خرید لپ تاپ برای بازی ها - مجهز به پردازنده خوب و کارت گرافیک قوی و اختصاصی ، عملکرد بالایی را تضمین می کنند و امکان بازی روان در سخت ترین بازی های رایانه ای را فراهم می کنند. آنها همچنین توسط: مقدار زیادی RAM ، دیسک های بزرگ و سیستم های خنک کننده موثر مشخص می شوند.
برای کسب اطلاعات در مورد اینکه دقیقاً چه مواردی باید در هنگام انتخاب آنها در نظر گرفته شود ، به راهنمای نحوه انتخاب لپ تاپ مخصوص بازی مراجعه کنید؟ چه لپ تاپ مخصوص بازی؟

تجارت - در میان آنها هم مدل های کار اداری ارزان قیمت هستند و هم لپ تاپ های درجه یک با جدیدترین اجزا ، مسکن تقویت شده و قابلیت های گسترده. آنها اغلب مجهز به درگاه های متعددی هستند که در محل کار مفید هستند و امکان اتصال راحت وسایل جانبی (به عنوان مثال چاپگر ، درایو خارجی ، مانیتور ، ماوس) ، ماژول TPM ، خواننده اثر انگشت ، مودم LTE یا اتصال ایستگاه متصل را فراهم می کنند.
نحوه انتخاب لپ تاپ برای کار را می توانید در لپ تاپ What business بیاموزید؟ ما یک لپ تاپ برای کار انتخاب می کنیم

کانورتیبل - اغلب به آن لپ تاپ های 2 در 1 یا لپ تاپ های هیبریدی گفته می شود. لپ تاپ های قابل تبدیل ، در کنار لپ تاپ های هیبریدی ، زیر مجموعه لپ تاپ های 2 در 1 هستند. در حالی که لپ تاپ های کانورتیبل دارای لولایی هستند که چرخش صفحه را امکان پذیر می کنند ، لپ تاپ های هیبریدی اجازه می دهند صفحه کاملاً از صفحه کلید جدا شود و بنابراین دستگاه به یک تبلت کلاسیک تبدیل می شود.
در مورد لپ تاپ های کانورتیبل ، 2 در 1 و هیبریدی می توانید اطلاعات بیشتری را در کدام لپ تاپ 2 در 1 انتخاب کنید؟

اولترابوک - گروه خاصی از لپ تاپ ها ، که ویژگی های اصلی آن عبارتند از: باریکی و وزن کم ، عملکرد بالا ، اتصال سریع و همچنین بهره وری انرژی و عمر طولانی باتری. اولترابوک ها به دلیل ویژگی هایشان اغلب توسط افراد حرفه ای انتخاب می شوند: طراحان گرافیک ، برنامه نویسان ، تحلیل گران یا افرادی که با پردازش صدا و تصویر کار می کنند و همچنین تاجران که اغلب خارج از خانه یا محل کار خود کار می کنند.
جزئیات بیشتر در مورد این موضوع را می توان در راهنمای اولترابوک یافت - این چیست؟ نکات برجسته اولترابوک ها.

لپ تاپ با سیستم یا بدون سیستم؟ انواع سیستم ها

لپ تاپ ها را می توان با نصب یا نصب سیستم عامل فروخت. برای یک کاربر عادی ، گزینه بهتر انتخاب یک لپ تاپ با سیستم است - به لطف این ، او می تواند مطمئن باشد که همه چیز آنطور که باید کار خواهد کرد.

ویندوز 10 - از راحتی و امنیت مراقبت خواهد کرد. اغلب اوقات ، انجام یک پیکربندی اولیه ساده و بصری کافی است ، پس از آن می توانیم از دستگاه بدون مشکل استفاده کنیم. نکته منفی - جدا از قیمت بالاتر لپ تاپ - اغلب وجود مواردی است که به اصطلاح نامیده می شوند bloatware ، یعنی نرم افزار اضافی نصب شده توسط تولید کنندگان. این نوع برنامه ها می توانند عملکرد رایانه شما را کند کنند. می توانید مقایسه ای از نسخه سیستم عامل مایکروسافت در مقاله کدام ویندوز انتخاب کنید؟ Windows 10 Home یا Pro؟
سیستم عامل Mac - فقط لپ تاپ های اپل دارای این سیستم عامل هستند. به دلیل بهینه سازی ، شفافیت و ثبات ارزش گذاری شده است. راحتی کار در MacBooks بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، به همین دلیل است که آنها اغلب توسط متخصصان ، طراحان گرافیک و تجار انتخاب می شوند.
لپ تاپ های فاقد سیستم عامل - این یک راه حل ارزان تر است ، اما برای کاربران باتجربه توصیه نمی شود ، زیرا بعداً کاربر باید سیستم را نصب کند. این می تواند ویندوز 10 (یا قبل از آن) باشد که به طور جداگانه خریداری شده باشد ، یا سیستم دیگری مانند توزیع لینوکس باشد. علاوه بر صرفه جویی ، مزیت این است که ما کنترل کاملی بر روی آنچه بر روی دیسک است ، داریم. برای کسب اطلاعات بیشتر ، به لپ تاپ با یا بدون سیستم عامل نیز مراجعه کنید؟ چه چیزی را انتخاب کنیم؟

اندازه لپ تاپ - کدام اندازه را باید انتخاب کنید؟

در درجه اول با مورب صفحه و وزن محفظه اندازه گیری می شود. بسته به اینکه چند بار قصد استفاده از لپ تاپ در خارج از خانه یا دفتر را داریم ، این ویژگی ها از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند.

مورب صفحه لپ تاپ

مورب صفحه به طور مستقیم بر اندازه نوت بوک تأثیر می گذارد. محبوب ترین اندازه صفحه نمایش 13.3 اینچ ، 14 اینچ ، 15.6 اینچ و 17.3 اینچ است ، اما برای کوچکی بیشتر ، اندازه های کوچکتر نیز وجود دارد ، به عنوان مثال 11.6 اینچ.

11.6 اینچ و کوچکتر - طراحی سبک و متحرک برای برنامه های اصلی ، مانند یادداشت برداری سریع یا گشت و گذار در اینترنت
13.3 یا 14 اینچ - اگر قطعه ای را طراحی کنیم ، بهترین عملکرد را خواهند داشتاین سفرها یا استفاده از لپ تاپ در بیرون از خانه ، به عنوان مثال در دانشگاه یا کافه
15.6 اینچ یا 17 اینچ - توصیه می شود اگر رایانه بیشتر برای تماشای فیلم ، مرور اینترنت یا کار با گرافیک رایانه استفاده می شود
لپ تاپ های مخصوص بازی - در اینجا نیز یک انتخاب مناسب یک لپ تاپ با مورب 15.6 یا 17.3 اینچ خواهد بود که بیشترین راحتی بازی را تضمین می کند.

وزن کیف لپ تاپ

جنبه دوم وزن لپ تاپ و به اصطلاح است مسکن باریک هرچه این پارامترها کوچکتر باشند ، لپ تاپ های موبایل نیز بیشتر می شوند. هنگام انتخاب لپ تاپ ، ارزش دارد که دستورالعمل های زیر را تصویب کنید:

وزن کمتر از 1 کیلوگرم - سبک ترین مدلهای موجود در بازار می توانند وزن کمی داشته باشند ، و آنها را به عنوان تجهیزات قابل حمل با خود ایده آل می کند. به همین دلیل ، آنها اغلب توسط افرادی انتخاب می شوند که اغلب به خارج از خانه یا محل کار خود سفر می کنند و از رایانه استفاده می کنند.
وزن بین 1 تا 1.6 کیلوگرم - این معمولاً وزن اولترابوک ها و لپ تاپ هایی با صفحه نمایش با اندازه صفحه نمایش 13.3-14 اینچ است
وزن بین 1.7-2.5 کیلوگرم - این محدوده برای اکثر قریب به اتفاق محبوب ترین لپ تاپ های 15.6 اینچی موجود در بازار مناسب است.
وزن بیش از 3 کیلوگرم - سنگین ترین مدل ها لپ تاپ های مخصوص بازی هستند. این به دلیل وجود قوی ترین اجزایی است که مقدار زیادی گرما تولید می کنند. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد آنها ، تهیه سیستم های خنک کننده کارآمد و فضای کافی در داخل محفظه ضروری است که به معنی افزایش اندازه محفظه است. به دلایل واضح ، این باعث کاهش تحرک چنین دستگاهی می شود. خوشبختانه ، پیشرفت فن آوری امکان کوچک سازی تدریجی را فراهم می کند ، که همچنین منجر به تولید لپ تاپ های بازی کارآمد می شود که می توانند دارای یک پوشش باریک باشند و کمتر از 3 کیلوگرم وزن دارند.

وضوح صفحه لپ تاپ

وضوح صفحه به شما می گوید که چند پیکسل روی صفحه قرار دارد. هرچه وضوح تصویر بالاتر باشد ، وضوح تصویر واضح تر می شود و اجازه می دهد جزئیات بیشتری ارائه شود. این امر همچنین بر راحتی کار تأثیر می گذارد ، زیرا تعیین می کند که ما چه مقدار فضای کار در اختیار داریم.

4K (3840 × 2160) - بالاترین وضوح تصویر در حال حاضر در لپ تاپ ها. از ویژگی های آن بالاترین کیفیت تصویر ، جزئیات استثنایی است که آن را برای ویرایش گرافیک ، کار ، تماشای فیلم و بازی ایده آل می کند.
Full HD (1920 × 1080) - رایج ترین رزولوشن در لپ تاپ های مدرن. این جزئیات بالای تصویر و فضای کاری بزرگ را تضمین می کند. هم برای سرگرمی و هم برای کار توصیه می شود.
HD (766 13 1366) - لپ تاپ های کمی ارزان تر به صفحه نمایش هایی با وضوح HD مجهز شده اند. کافی است به مرور اینترنت بپردازید ، از برنامه های اداری یا برنامه های اساسی استفاده کنید.
HD + (900 16 1600) - در لپ تاپ ها از لپ تاپ های جهانی با قطر 17.3 اینچ استفاده می شود. این کیفیت تصویر خوبی را فراهم می کند ، بنابراین برای تماشای فیلم و انجام بازی های ساده بسیار مناسب است.

تمام وضوح های ذکر شده در بالا در لپ تاپ های دارای صفحه نمایش با نسبت ابعاد 16: 9 ، یعنی صفحه عریض استفاده می شوند. آنها اکثریت قریب به اتفاق در بازار را تشکیل می دهند ، اما گزینه های دیگری نیز در دسترس هستند.

مشهورترین نمونه ها رایانه های Microsoft Surface و Huawei Matebook با نمایشگرهایی با نسبت ابعاد 3: 2 هستند. مزیت آنها فضای کاری موثرتر است. در عمل ، این بدان معنی است که لپ تاپ قادر به مشاهده هرچه بیشتر صفحه وب بدون نیاز به پیمایش در آن است. این کار راحتی کار را افزایش می دهد.

نوع ماتریس - مات ، براق یا لمسی؟

جدا از وضوح و مورب صفحه ، نوع ماتریس یک پارامتر بسیار مهم است. آنها به براق (تابش خیره کننده) ، مات (غیر تابشی یا ضد تابش خیره کننده) یا ضد انعکاس تقسیم می شوند. به این تقسیم صفحه های لمسی را نیز اضافه می کنیم.

براق - ماتریس های تابش خیره کننده با رنگ های اشباع ، رنگ های واضح و سیاه عمیق تر ، که باعث می شود کیفیت تصویر بالا باشد ، مشخص می شوند. با این حال ، نقطه ضعف انعکاس محیط اطراف روی صفحه نمایش است که کار موثر در یک اتاق با نور زیاد یا در فضای باز و در معرض نور خورشید را دشوار می کند.
مات - آنها نور را به طور م absorbثر جذب می کنند ، بنابراین بازتاب ها و بازتاب ها را از بین می برند ، اما به قیمت کیفیت پایین تر رنگ های ارائه شده. اما مزیت انکارناپذیر انعطاف پذیری بیشتر و راحتی بیشتر آنها در استفاده از لپ تاپ در هر محیطی است
با پوشش ضد بازتاب - ماتریسهای این نوع ویژگیهای هر دو مورد فوق را ترکیب می کنند. آنها به شما امکان می دهند کیفیت تصویر نسبتاً خوبی داشته باشید و در عین حال برخی از بازتاب ها را از بین ببرید.
لپ تاپ های صفحه لمسی - آنها بسیار محبوب هستند ، آنها عمدتا به لپ تاپ های قابل تبدیل 2in1 ، بلکه لپ تاپ های کلاسیک نیز مجهز هستند. صفحه لمسی مرور اینترنت ، عکس ها را آسان تر کرده و مطلوب ترین عملکرد است. با این حال ، لازم به یادآوری است که در حال حاضر هر لپ تاپ با صفحه لمسی به معنای وجود یک ماتریس براق و در نتیجه ناراحتی در قالب یک محیط بازتابنده است. هنگام تصمیم گیری برای انتخاب چنین مدلی ، باید از آن آگاه باشید.

ماتریس های لپ تاپ انواع مختلفی دارندفن آوری هایی که از نظر پارامترها تفاوت چشمگیری دارند. متداول ترین ماتریس ها TN و IPS هستند.

ماتریس های TN (Twisted Nematic) - در بیشتر موارد ارزان هستند و بنابراین اغلب در لپ تاپ های ارزان قیمت استفاده می شوند. آنها با زاویه دید کاملاً باریک و کیفیت پایین تر تولید مثل رنگ مشخص می شوند ، اما یک مزیت قابل توجه دارند. زمان پاسخگویی کم و میزان تازه سازی بالا است. بنابراین ، بهترین استفاده از پتانسیل آن در بازی هایی است که در نمایش تصاویر پویا تبحر دارند.
ماتریس های IPS (تغییر در هواپیما) - کیفیت تصویر بهتری را ارائه می دهند ، و همچنین زاویه دید گسترده ای را نیز ارائه می دهند - این خود در برنامه های گرافیکی اثبات خواهد شد. یک لپ تاپ با ماتریس IPS همچنین به عنوان یک لپ تاپ برای مطالعه ، کار ، بلکه همچنین برای سرگرمی در قالب تماشای فیلم با هم بهتر است.

در ماتریس What در لپ تاپ می توانید اطلاعات بیشتری در مورد ماتریس های یک لپ تاپ کسب کنید. مات یا براق؟

پردازنده لپ تاپ - علامت گذاری و کاربرد

البته ، عملکرد لپ تاپ یک پارامتر اصلی است. بسته به آنچه برای آن استفاده خواهیم کرد ، به چنین پردازنده قدرتمندی نیاز خواهیم داشت. این پردازنده است (و همچنین مقدار RAM که در زیر بیشتر در مورد آن می نویسیم) تعیین می کند که از کدام برنامه ها یا برنامه ها به راحتی می توانیم استفاده کنیم ، سرعت شروع آنها و اینکه آیا لپ تاپ می تواند بسیاری از آنها را به طور همزمان اداره کند یا خیر.

در حال حاضر ، لپ تاپ ها از پردازنده های AMD و Intel استفاده می کنند.

یک مدل پردازنده اساسی برای کارهای ساده مانند مرور وب ، بررسی ایمیل و تماشای فیلم کافی است. برای کارهایی که به قدرت محاسبات بیشتری نیاز دارند - بازی ها ، پردازش تصویر ، تجزیه و تحلیل داده ها - شما به یک واحد قدرتمندتر نیاز خواهید داشت.

چگونه مشخصات پردازنده های اینتل را بخوانیم؟

محبوب ترین پردازنده ها در لپ تاپ ها پردازنده های اینتل هستند. از نظر علامت گذاری ، ساده ترین کار با پردازنده های Intel Core است. مشخصات مدل پردازنده Intel Core ممکن است به شرح زیر باشد: Intel Core i5-8250U.

اولین رقم - در مورد تولید پردازنده می گوید - هرچه بالاتر ، بهتر است. بنابراین در مثال ما آخرین پردازنده نسل 8 را داریم
3 رقم بعدی - در مورد کارایی سیستم اطلاع دهید ، هرچه بالاتر بهتر است
نامه در انتها - اطلاعات اضافی (در برخی پردازنده های استاندارد هیچ نامه ای وجود ندارد). حروف U و Y نشان دهنده بهره وری انرژی پردازنده است (این تراشه ها بیشترین استفاده را در لپ تاپ ها دارند) ، H یا HQ به پردازنده های بازی بسیار کارآمد اختصاص داده می شوند ، در حالی که حرف K به معنای ضرب قفل نشده است (به شما امکان می دهد پردازنده را اورکلاک کنید ) و در قوی ترین پردازنده ها اعمال می شود.

انواع پردازنده های اینتل در لپ تاپ ها

سیستم های اینتل محبوب ترین پردازنده های مورد استفاده در لپ تاپ ها هستند. تعداد آنها زیاد است ، بنابراین در اینجا ما در مورد امکانات و هدف آنها بحث می کنیم:

Intel Celeron و Intel Atom - در لپ تاپ هایی از کمترین قیمت و نوت بوک های هیبریدی کوچک نصب شده اند که برای ساده ترین کارها مانند نوشتن ایمیل یا مرور اینترنت طراحی شده اند.
Intel Pentium - عملکرد این سیستم ها به وضوح بالاتر است. در ترکیب با SSD و حداقل 4 گیگابایت حافظه ، آنها برای برنامه های اساسی لپ تاپ کافی هستند و راحتی بیشتری نسبت به لپ تاپ های Intel Celeron دارند و در عین حال با قیمت پایین مشخص می شوند.
Intel Core i3 - در لپ تاپ های جهانی طراحی شده برای کارهای اداری ، گشت و گذار راحت در اینترنت یا ویرایش عکس اولیه استفاده می شود.
Intel Core i5 - پردازنده هایی برای برنامه های کاربردی همه کاره ، عملکرد آنها امکان چند وظیفه ای ، مدیریت برنامه ها و بازی های خواستار را فراهم می کند
Intel Core i7 - پردازنده های بسیار کارآمد ، قدرت محاسباتی آنها امکان کار با برنامه ها ، بازی ها و برنامه های پیشرفته را فراهم می کند. آنها برای سرگرمی ، ویرایش ویدئو ، گرافیک و طراحی مناسب هستند.
Intel Core i9 - قدرتمندترین تراشه های اینتل. گران ترین ، اما قطعاً کارآمدترین و در نظر گرفته شده برای سخت گیرترین کاربران.

انواع پردازنده های AMD در لپ تاپ ها:

یک گزینه جایگزین برای پردازش های اینتل ، تراشه های AMD هستند. آخرین نسل پردازنده های AMD Ryzen نسبت قیمت به عملکرد بسیار خوبی ارائه می دهند. تراشه های گرافیکی AMD Vega یکپارچه با پردازنده عملکرد بسیار خوبی دارند ، در بیشتر موارد عملکرد بهتری نسبت به سیستم های مشابه Intel HD دارند.

AMD Ryzen 3 3200U - در لپ تاپ های ارزان قیمت برای برنامه های اصلی نصب شده است - از جمله مرور اینترنت ، تماشای فیلم یا مطالعه ، مصرف انرژی کمی دارد
AMD Ryzen 5 3500U - پردازنده های جهانی که در کارهای سختگیرانه تری مانند کار بر روی چندین برنامه کاربردی ، بازی های رایانه ای ، گرافیک اولیه و ویرایش ویدئو خود را نشان می دهند.
AMD Ryzen 7 3700U - کارآمدترین پردازنده هایی که می توانند با بازی های جدید و ویرایش فیلم و همچنین کار بر روی برنامه ها و برنامه های پیشرفته کنار بیایند.

می توانید اطلاعات بیشتر در مورد پردازنده های AMD را در مقاله What laptop with AMD Ryzen؟ رتبه بندی لپ تاپ
چه مقدار RAM در یک لپ تاپنه؟

پاسخ به این سوال ساده و سرراست است - هرچه بیشتر بهتر. RAM بیشتر در یک لپ تاپ به عملکرد نرمتر آن ، کار موثرتر در برنامه ها و بازی های پرمخاطب تبدیل می شود ، همچنین به شما امکان می دهد همزمان چندین برنامه را اجرا کنید. همچنین هنگام باز کردن چندین زبانه در یک مرورگر وب مهم است - حافظه کافی نمی تواند منجر به مسدود شدن لپ تاپ و از بین رفتن پرونده های ذخیره نشده شود.

در حالی که مدرن سازی و جایگزینی قطعات بهتر برای لپ تاپ ها دشوار است ، حافظه RAM در برخی از مدل ها قابل افزایش است (فقط اولترابوک ها و لپ تاپ های فوق موبایل معمولاً از این امکان برخوردار نیستند). فقط کافی است از قبل بفهمید که لپ تاپ شما چند اسلات حافظه رایگان دارد. متداول ترین نوع آن 1 یا 2 است. حداکثر میزان رم پشتیبانی شده توسط لپ تاپ ها 64 گیگابایت است.

حداقل 4 گیگابایت RAM - میزان حافظه لازم برای عملکرد مناسب یک لپ تاپ مدرن. برای برنامه های اساسی ، مانند کار با یک مجموعه اداری ، وبگردی یا تماشای فیلم کافی است.
8 گیگابایت RAM توصیه می شود - مقدار استاندارد RAM تضمین راحتی کار در کامپیوتر ، عملکرد نرم آن در برنامه های طلبکارانه و پشتیبانی همزمان از بسیاری از برنامه ها
12 گیگابایت RAM و بیشتر - اگر لپ تاپ برای کار در برنامه های گرافیکی بسیار طاقت فرسا ، برای ویرایش فیلم ها یا بازی ها استفاده می شود ، حافظه بیشتری توصیه می شود.

انواع کارت های گرافیک لپ تاپ - کدام یک برای کار ، برای بازی و دیگری برای ویرایش ویدئو

کارت گرافیک علاوه بر پردازنده و RAM ، قابلیت ها و عملکرد رایانه را نیز تعیین می کند. همه لپ تاپ ها حداقل یک کارت گرافیک دارند - با پردازنده یکپارچه شده است. مدل های کارآمدتر لپ تاپ برای کارهای گرافیکی یا گرافیکی نیز دارای یک کارت گرافیک اختصاصی اضافی هستند.

کارت گرافیک یکپارچه - اگر لپ تاپ فقط برای مرور اینترنت ، تماشای فیلم یا استفاده از برنامه های اداری استفاده می شود ، یک کارت یکپارچه ، یعنی Intel HD یا AMD کافی است
کارت گرافیک اختصاصی - اگر از این نوت بوک به عنوان تجهیزات بازی و ابزاری برای کار روی برنامه ها و برنامه های طلبکار استفاده شود ، تراشه گرافیکی اضافی لازم است

مشهورترین شرکت هایی که در ایجاد کارت های گرافیک مشارکت دارند Nvidia (GeForce) و AMD (Radeon) هستند.
چه کارت گرافیکی در لپ تاپ مخصوص بازی وجود دارد؟

اگر قرار است از یک لپ تاپ برای بازی استفاده کنید ، باید بدانید کدام کارت گرافیک را انتخاب کنید. در اینجا یک بررسی اجمالی سریع برای شما فراهم می کند تا ایده ای را که هر طرح می تواند انجام دهد ارائه دهید:

عناوین قدیمی و نامطلوب - کارت Nvidia Geforce MX250 (که اغلب در اولترابوک ها استفاده می شود) باید برای بازی در وضوح HD کافی باشد
انیمیشن روان با کیفیت Full HD با سرعت 30 فریم در ثانیه. - در اینجا لازم است حداقل GeForce GTX 1050 یا GeForce GTX 1050Ti یا AMD RX560 را انتخاب کنید. این کارت ها انیمیشن را روان نگه می دارند ، اما نه همیشه در بالاترین تنظیمات گرافیکی
پخش Full HD در تنظیمات بالا - بازیکنان با تقاضای بیشتری باید به لپ تاپ هایی با کارت Geforce GTX 1060 یا تراشه جدیدترین نسل ، یعنی Geforce RTX 2060 مراجعه کنند
پخش Full HD در بالاترین تنظیمات - برای لذت بردن از گرافیک روان در بالاترین جزئیات ، ارزش سرمایه گذاری در لپ تاپ هایی با RTX 2070 را دارد. با خرید چنین لپ تاپی ، ما تجهیزاتی را بدست می آوریم که قادر به مدیریت هر عنوان فعلی است ، حتی گاهی اوقات در وضوح بالاتر از FHD
بازی با 4K - در اینجا لازم است که به آخرین RTX 2070 و RTX 2080 دسترسی پیدا کنید. با این حال ، باید در اینجا با هزینه بالایی حساب کنید. در عوض ، ما به تجهیزاتی دست می یابیم که توانایی تحمل وضوح 4K را دارند و هنگام بازی در Full HD ، بیش از 60 فریم در ثانیه دریافت می کنیم. کارت های گرافیک جدید انویدیا RTX همچنین از فناوری های Ray Tracing و Nvidia DLSS پشتیبانی می کنند و به لطافت انیمیشن می افزایند.

ما همچنین مقاله چگونه لپ تاپ مخصوص بازی را انتخاب کنیم توصیه می کنیم؟ چه لپ تاپ مخصوص بازی؟

چه کارت گرافیکی در لپ تاپ برای ویرایش فیلم وجود دارد؟

برای ویرایش اساسی فیلم ها و گرافیک ها ، حتی آخرین کارت های گرافیک یکپارچه و کارت های اساسی نیز به اندازه کافی کارآمد هستند: Nvidia Geforce MX250 و AMD Radeon Vega 8. با این حال ، اگر به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز داریم و می خواهیم روند رندر را تسریع کنیم ، کارت گرافیک بسیار مفید خواهد بود.

از آنجا که انویدیا در سیستم های گرافیکی GeForce GTX 1050 (و قدرتمندتر) از فناوری CUDA (سرعت قابل توجهی در روند محاسبات) استفاده می کند ، با خیال راحت می توان فرض کرد که هر یک از این کارت های گرافیک به طور کارآمد از برنامه های گرافیکی پشتیبانی خواهند کرد.

قدرتمندترین سیستم ها ، یعنی GTX 1070 ، GTX 1080 و همچنین RTX 2070 و RTX 2080 ، همراه با یک پردازنده قدرتمند و مقدار زیادی RAM ، قادر به ارائه فایل ها با کیفیت 4K با سرعت برق هستند.
انواع هارد در لپ تاپ ها. SSD ، HDD ، ترکیبی - تفاوت

هم در لپ تاپ ها و هم در کامپیوترهای رومیزی می توانید 3 نوع اصلی از درایوها را پیدا کنید. در اینجا مهمترین استتفاوت بین آنها:

HDD (مغناطیسی) - با بهترین نسبت ظرفیت به قیمت مشخص می شوند. آنها ظرفیت بسیار زیادی را ارائه می دهند ، اما می توانند پر سر و صدا باشند ، و بالاتر از همه ، سرعت آنها از درایو های SSD و هیبریدی کم است. در دو نسخه: 5400 دور در دقیقه و 7200 دور در دقیقه (هرچه سرعت بالاتر باشد بهتر است)
SSD - بهترین انتخاب در حال حاضر. دیسک های SSD فاقد قطعات مکانیکی هستند ، ده ها برابر سریعتر از دیسک های HDD سنتی به فایل ها دسترسی دارند. آنها در حین کار بی صدا هستند ، در برابر ضربه مقاوم هستند و تحمل دما بیشتری دارند. با این حال ، آنها گران ترند. بنابراین لپ تاپ با درایو SSD هزینه بیشتری دارد ، اما سبک تر ، بسیار قابل اطمینان تر است.
ترکیبی SSHD - ترکیبی از مزایای درایوهای HDD و SSD. هم صفحه HDD دارد و هم حافظه SSD. درایو هیبریدی "یاد می گیرد" که با کاربر کار کند. پرونده هایی که بیشترین استفاده را دارند به SSD می روند که امکان دسترسی سریع به آنها را فراهم می کند. پرونده های بزرگتر و کمتر استفاده شده به HDD می روند ، جایی که سرعت دسترسی به آنها چندان مهم نیست. بنابراین یک لپ تاپ با درایو هیبریدی به شما امکان می دهد از مزایای SSD بهره مند شوید و در عین حال به شما امکان می دهد پس انداز کنید.

اگر لپ تاپ به امکان نصب دو هارد دیسک مجهز باشد ، یک راه حل بسیار خوب داشتن یک SSD (با نصب سیستم عامل) و یک هارد دیسک دیگر (جایی که می توانید فایل ها ، عکس ها ، فیلم ها یا بازی ها را در آن ذخیره کنید) است.

البته جدا از نوع و سرعت باید به ظرفیت دیسک نیز توجه کنید. در یک لپ تاپ برای استفاده روزمره یا مطالعه ، SSD با ظرفیت 256 گیگابایت (یا یک HDD با ظرفیت 500 گیگابایت / 1000 گیگابایت) کافی است.

در محل کار و لپ تاپ های بازی به فضای بیشتری احتیاج دارید - در چنین مواردی ارزش انتخاب مدلی با حداقل درایو 1000 گیگابایت را دارد.

به مقالات مراجعه کنید چگونه لپ تاپ با دیسک SSD را انتخاب کنیم؟ و چه درایو لپ تاپ؟ SSD ، HHD یا SSHD؟

انواع اتصالات در لپ تاپ

تعداد پورت های لپ تاپ از این جهت مهم است که می توان از آنها برای اتصال دستگاههای اضافی به رایانه استفاده کرد. بنابراین ، لازم است قبل از خرید لپ تاپ ، بررسی کنید که کدام یک از اتصالات زیر را دارد. اولترابوک ها و لپ تاپ های قابل تبدیل به دلیل طراحی باریک تعداد محدودی دارند. بیشتر درگاه ها را می توان در لپ تاپ های مخصوص بازی و لپ تاپ های تجاری یافت.

در اینجا لیستی از مهمترین اتصالات لپ تاپ آورده شده است:

USB نوع A - اتصال اصلی که برای اتصال وسایل جانبی خارجی به لپ تاپ (صفحه کلید ، ماوس ، درایو خارجی ، درایو فلش USB و غیره) استفاده می شود ، در دو استاندارد وجود دارد: USB 2.0 و جدیدتر USB 3.0 یا 3.1 (معمولاً با رنگ آبی مشخص می شود) . انتقال دومی انتقال سریعتر داده ها (حداکثر 10 برابر)
USB نوع C - نسخه مدرن استاندارد USB با نوک متقارن. همچنین به طور فزاینده ای در تلفن های هوشمند نیز استفاده می شود. مشخصه آن انتقال سریع داده و انتقال تصویر است. به طور فزاینده ای ، USB-C برای شارژ کتاب یادداشت نیز استفاده می شود
تاندربولت 3 - از استاندارد USB-C استفاده می کند (با این تفاوت که با آیکون رعد و برق مشخص شده است) ، سریعترین استاندارد انتقال داده ، همچنین از انتقال تصویر با وضوح 4K و طراوت 60 هرتز پشتیبانی می کند
HDMI ، Display Port - برای اتصال لپ تاپ به مانیتور ، پروژکتور و تلویزیون استفاده می شوند ، می توانند در نسخه های micro HDMI و mini DisplayPort باشند
D-Sub - خروجی ویدئو آنالوگ ، هنوز هم می توانید آنها را در برخی از لپ تاپ ها پیدا کنید ، زمانی مفید است که می خواهید لپ تاپ را به عنوان مثال یک پروژکتور قدیمی تر متصل کنید
RJ45 / Ethernet - برای اتصال لپ تاپ به اینترنت استفاده می شود ، اگر لپ تاپ مجهز به آن نباشد ، باید از آداپتور USB-RJ45 استفاده کنید
کارت خوان حافظه SD / microSD - کپی کردن عکس ها از تلفن و دوربین را آسان می کند
جک هدفون - با آن می توانید هم هدفون و هم بلندگوی خارجی را به هم متصل کنید

کیفیت مسکن

طبق تعریف ، لپ تاپ یک رایانه موبایل است و بنابراین برای کار نه تنها در دفتر یا خانه بلکه در خارج از آن نیز طراحی شده است. بنابراین ، کیفیت محفظه و مواد مورد استفاده در ماندگاری آن و مقاومت در برابر آسیب های تصادفی ، افتادن ، تغییرات دما و حتی نشت آب تصادفی تأثیر دارد.

مواد مورد استفاده در موارد لپ تاپ:

پلاستیک - تا حد زیادی متداول ترین ماده ، به خصوص در لپ تاپ های میان رده ، لپ تاپ های جهانی برای خانه و محل کار
آلومینیوم - محفظه آلیاژ فلز در برابر آسیب مقاوم تر است ، دوام بیشتری دارد و در عین حال ظریف تر و شیک تر به نظر می رسد ، اغلب در اولترابوک ها و لپ تاپ های بازی استفاده می شود
فیبر کربن - به طور قابل توجهی مقاومت پوسته را افزایش می دهد ، در حالی که وزن کم لپ تاپ را حفظ می کند. اغلب در لپ تاپ های سطح بالای تجاری استفاده می شود
الیاف شیشه - همچنین به دلیل قیمت مواد موجود در لپ تاپ های ممتاز ، برای تقویت کیس نیز استفاده می شود

ویژگی های اضافی لپ تاپ ها

لپ تاپ ها دارای تعدادی ویژگی اضافی هستند که ارزش توجه به آنها را دارد و باعث افزایش راحتی می شود
[ بازدید : 140 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ارزون تر بخرید است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]