خرید بهترین هارد اکسترنال و اینترنال

يکشنبه 12 بهمن 1399
20:44
احمد رضایی

چه برای اولین بار در حال ساخت رایانه شخصی باشید و چه فقط به دنبال ارتقا م storageلفه های ذخیره سازی در رایانه رومیزی خود هستید ، انتخاب گزینه ذخیره سازی مناسب برای دستیابی به عملکرد بهینه در سیستم بسیار مهم است. اغلب به عنوان چیزی که برای بهتر بودن نیاز به خرید "بزرگتر" دارید چه برای اولین بار در حال ساخت رایانه شخصی باشید و چه فقط به دنبال ارتقا م storageلفه های ذخیره سازی در رایانه رومیزی خود هستید ، انتخاب گزینه ذخیره سازی مناسب برای دستیابی به عملکرد بهینه در سیستم بسیار مهم است. اغلب به عنوان چیزی که برای بهتر بودن نیاز به خرید "بزرگتر" دارید نادیده گرفته می شود ، درایوهای سخت و دستگاه های ذخیره سازی کمی از گذشته تاریخی سنگین آنها پیشرفت کرده است. در ابتدا ، همراهی با قالب ها و فناوری های مختلف ممکن است دلهره آور باشد. آنچه در این راهنمای خرید آمده است به شما کمک می کند بهترین فضای ذخیره سازی را برای رایانه رومیزی خود انتخاب کنید.

برای یک مرور سریع ، بیایید با یک فیلم در این زمینه شروع کنیم:



داخلی در مقابل ذخیره سازی خارجی
حافظه داخلی رایانه رومیزی چیست؟ همانطور که از نام آن پیداست ، حافظه داخلی رایانه رومیزی شامل اجزای موجود در شاسی هر سیستم خاص است. این دستگاه چه دسک تاپ برجسته باشد و چه لپ تاپ درست است. اجزای ذخیره سازی رایانه با اتصال فیزیکی به پورت های SATA یا PCI-E مادربرد رایانه شما نصب می شوند. برای مقایسه ، فضای ذخیره سازی خارجی متشکل از دستگاه های ذخیره سازی است که مجهز به شاسی مخصوص خود هستند. این محصولات خارجی از طریق کابل USB ، Thunderbolt ، Firewire یا eSATA به مادربرد یا پانل های ورودی / خروجی کامپیوتر شما متصل می شوند. اینکه آیا حافظه داخلی یا خارجی بهتر از دیگری است به موارد زیر بستگی دارد:

قابلیت هر واحد برای مشخصات مانند سرعت خواندن و نوشتن (به بخش عملکرد و ظرفیت در زیر مراجعه کنید).
اگر صرفه جویی در فضا مهم است و ترجیح می دهید دستگاه و کابل اضافی خارج از رایانه راهنمای خرید هارد رومیزی خود نداشته باشید.
یادداشت سریع: هر دو جز storage حافظه داخلی و خارجی حافظه ثانویه هستند زیرا به طور مستقیم برای واحد پردازش مرکزی رایانه شما قابل دسترسی نیستند. حافظه اصلی (حافظه / RAM دسک تاپ) شما با CPU رایانه های شخصی شما در ارتباط مداوم است. تفاوت دیگر ذخیره اولیه و ثانویه در غیر فرار بودن ذخیره سازی ثانویه است. این به این معنی است که داده ها حتی در هنگام خاموش کردن رایانه نیز باقی می مانند.

انواع حافظه داخلی
مانند همه موارد در محاسبات ، سخت افزار ذخیره سازی نیز دارای اشکال و اندازه های مختلف است. انواع درایوهای ذخیره سازی که امروزه درباره آنها صحبت می کنیم ، به طور خاص برای محاسبات روزمره در مقایسه با سناریوهای NAS (شبکه متصل به ذخیره سازی) یا در سطح شرکت است. در پایان روز ، شما فقط چیزهایی را ذخیره می کنید - اما دانستن پیچیدگی های هر دستگاه و تاریخچه تکنولوژیکی آنها ، درک بهتری از نحوه اجرای آنها به شما می دهد.

هارد دیسک (HDD)
نمای نزدیک از یک هارد دیسک باز (با رنگ آبی) ، بهترین فضای ذخیره سازی برای رایانه رومیزی
قدیمی ترین دستگاهی که امروز تحت پوشش آن خواهیم بود ، درایوهای دیسک سخت که معمولاً به آنها دیسک های سخت گفته می شود ، اجزای مکانیکی هستند که برای ذخیره داده ها از الکترومغناطیس استفاده می کنند. اولین هارددیسک های مغناطیسی که برای اولین بار در دهه 1950 با رایانه 305 RAMAC IBM معرفی شدند ، با اجازه دادن به کاربران برای دسترسی سریع به اطلاعات ذخیره شده خود ، جهان را تغییر دادند. برخلاف اکثر موارد در زمینه فناوری ، هارددیسک ها در برابر آزمایش زمان مقاومت کرده اند زیرا هنوز در سیستم های امروزی مطرح هستند. اما دقیقاً هارد دیسک چگونه کار می کند؟

هنگام باز کردن هارد دیسک ، تنظیماتی مشاهده می کنید که شباهت زیادی به سوزن ضبط کننده ضبط شده در یک رکورد دارد. تفاوت اساسی در شکل یک مغناطیس کاربردی HDD است. بدون لمس ، سر مغناطیسی هارد دیسک (سوزن دستگاه ضبط کننده) روی بازوی محرک آن قادر به دسترسی به هر بخشی از صفحه چرخشی است که با مواد مغناطیسی نیز پوشانده شده است.

با وجود تکنولوژی نسبتاً قدیمی ، دیسک های سخت همچنان به عنوان گزینه محبوب ذخیره سازی شناخته می شوند. این به لطف سالها عملکرد خوب و گسترش فضای ذخیره سازی است. اما ، HDD ها خطاها و محدودیت های خود را دارند و به اندازه گزینه های جدید سریع و سرشار از ویژگی نیستند.

نحوه اتصال هارد دیسک:
پس از باز کردن شاسی رایانه و ایمن سازی صحیح دستگاه ، باید کابل SATA داده را از دیسک سخت به درگاه SATA مادربرد خود متصل کنید. فراموش نکنید که کابل برق SATA را نیز از منبع تغذیه به هارد دیسک جدید خود متصل کنید (یا اینکه روشن نمی شود!).

درایوهای حالت جامد (SSD)
بهترین حافظه ذخیره سازی SSD سامسونگ برای هارد دیسک کامپیوترهای رومیزی مانند اکثر محصولاتی که به دنبال بازارهای برتر کامپیوتر هستند ، درایوهای حالت جامد نیز با دو هدف تولید شده اند:

سریعتر باشید
قابل اطمینان تر باشید
به دلیل اجزای مکانیکی ، هارددیسک ها کمی مستعد نقص فیزیکی هستند. آنها همچنین در مقاومت در برابر آسیب شوک ناشی از افتادن یا جابجایی شدید عالی نیستند. از آنجا که یک هارد دیسک باید خیلی سریع بچرخد (حداکثر 7200 دور در دقیقه [RPM] برای محصولات سطح دسک تاپ) ، دسترسی و جابجایی سریع داده های شما محدودیت فیزیکی محدودی دارد.

SSD ها از طریق مدارهای الکترونیکی و قطعات متحرک صفر مجهز شده و به طور م effectivelyثر عمل می کنند. اگر شاسی SSD را بردارید ، چیزی بسیار شبیه به صفحه مدار الکترونیکی مشاهده خواهید کرد. به همراه برخی از اجزای اصلی که در اکثر صفحه های مدار وجود دارد ، SSD ها به تراشه های حافظه فلش مجهز هستند (نسخه SSD HDDدیسک سنجاق) و یک کنترل کننده فلش (SSD بازوی محرک مغناطیسی HDD را به خود اختصاص می دهد). با استفاده از این قالب ، شما دیگر به فیزیک چرخش و مغناطیس محدود نمی شوید ، بلکه به کیفیت و طراحی مهندسی هر صفحه مدار محدود می شوید. به زبان ساده ، این سرعت و قابلیت اطمینان بهتر را فراهم می کند.

مانند درایوهای سخت ، SSD ها از بدو تاسیس تاکنون از بسیاری جهات تکامل یافته اند ، از جمله فاکتور شکل. SSD های پایه مصرفی پایه برای رایانه های رومیزی دارای یک شاسی مشابه هارد دیسک هستند - بسیار سبک تر و کوچکتر ، با متداول ترین اندازه امروز 2.5 ". متعاقباً ، فاکتورهای شکل mSATA و M.2 باعث بهبود عملکرد در یک بسته حتی کوچکتر و سبک تر می شوند.

نحوه اتصال SSD:
2.5 ”Form Factor - درست مانند هارد دیسک نصب می شود. پس از باز کردن شاسی و نصب صحیح SSD ، اطمینان حاصل کنید که کابل SATA داده را از دستگاه خود به پورت SATA مادربرد خود متصل می کنید و در عین حال کابل برق SATA را از منبع تغذیه به درایو حالت جامد وصل می کنید.

PCI-E Form Factor - دیگر کابل وجود ندارد! درایوهای حالت جامد PCI-E از طریق "دندان" به یک اسلات مادربرد سازگار متصل می شوند. قبل از شروع نصب ، باید مطابقت داشته باشید که نوع SSD PCI-E با درگاه های PCI-E خاص مادربرد رایانه شما مطابقت داشته باشد. به همراه نسخه اصلی ، به روزرسانی ها نامگذاری شده اند: نام PCI-Express 2.0 x2 ، PCI-Express 2.0 x4 و PCI-Express 2.0 x8. معنای "x2" و "x4" به خطوط مداری اشاره دارد که داده ها در هر چرخه حرکت می کنند - x2 = دو بیت در هر چرخه و x4 = چهار بیت در هر چرخه.

mSATA Form Factor - شاخه ای از استاندارد PCI-E ، mSATA (mini-SATA) نسخه های كارت مانند دستگاههای استاندارد PCI-E بسیار كوچكتر هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مادربرد رایانه رومیزی خود دارای شکاف mSATA باشد. در این صورت ، با دقت mSATA SSD خود را با دو اندازه مختلف اتصالات برد نصب کنید ، سپس پیچ های مناسب را برای محکم کردن آن نصب کنید.

M.2 Form Factor - فرم به روز شده PCI-E و استاندارد فعلی برای حداکثر سرعت و قابلیت اطمینان. معماری M.2 مانند فناوری اصلی خود بازنگری هایی را انجام داده است. این موارد عبارتند از: M.2 2242 ، M.2 2260 و جدیدترین + محبوب 2280. پس از تأیید اینکه با چه مدلی کار می کنید ، M.2 SSD را با دقت نصب کنید ، و توجه داشته باشید که دندان های اتصال متمایز است. اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما به سمت راست رو به بالا است (معمولاً قسمت خاردار شده در قسمت بالایی قرار دارد). فراموش نکنید که از پیچ صحیح برای محکم نگه داشتن درایو M.2 خود استفاده کنید.

یک دست زن نصب هارد دیسک M.2 SSD در شیار مادربرد ، بهترین ذخیره سازی برای رایانه های رومیزی
هارد دیسک های ترکیبی (SSHD)
بهترین هر دو جهان در یک. هارد دیسک های هیبریدی که به آنها هارد دیسک های حالت جامد (SSHD) نیز گفته می شود ، حاوی هر دو اجزای هارد دیسک های مغناطیسی کلاسیک و برد مدار یک درایو کوچک حالت جامد هستند. همانطور که در زیر به جزئیات بیشتر خواهیم پرداخت ، استاندارد فعلی برای راه حلهای ذخیره دسک تاپ-رایانه شامل استفاده از SSD و HDD است. بخش SSD به سرعت سیستم عامل و بیشترین کاربردهای شما را بارگیری می کند. در همان زمان ، پارتیشن های HDD به عنوان یک اتاق ذخیره سازی مجازی برای پرونده های ثابت شما مانند فیلم ، عکس و موسیقی عمل می کنند.

اگر از این منطق خارج شوید ، یک هارد دیسک ترکیبی (SSHD) سیستم عامل و برنامه هایی را که اغلب به آن دسترسی پیدا می کنید در اجزای درایو حالت جامد شما ذخیره می کند. البته ، فضای SSD در SSHD محدودیت دارد (اطمینان حاصل کنید که مشخصات را قبل از خرید بررسی کنید). بنابراین همه چیزهای دیگر به سمت قسمت HDD کارها هدایت می شوند ، جایی که همه چیز به سرعت بارگیری یا کپی نمی شوند. لازم به ذکر است که با اکثر درایوهای سخت هیبریدی ، شما قادر نخواهید بود که فایلها یا برنامه های خاص را به کجا برسانید. SSHD با سیستم عامل ارائه می شود که از منطق فوق الذکر برای سرویس دهی به برنامه های اصلی شما از طریق فناوری SSD استفاده می کنند - در صورت وجود فضای کافی.

نحوه اتصال SSHD:
SSHD ها با اتصالات مشابه هارد دیسک استاندارد ارائه می شوند. شاسی خود را باز کرده و به درستی دیسک سخت هیبریدی خود را نصب کنید. سپس اطمینان حاصل کنید که کابل SATA داده از درایو شما به مادربرد منتقل شده است. سرانجام کابل SATA منبع تغذیه شما باید در SSHD شما وصل شود.

عملکرد ، ظرفیت و قیمت
بهترین عامل ذخیره سازی Intel-900P-SSD-9 برای فاکتورهای تشکیل دهنده درایو رایانه رومیزی بنابراین ، عملکرد دقیقاً در این دستگاه های ذخیره سازی چگونه اندازه گیری می شود؟ عملکردهای اصلی درایو ذخیره سازی رایانه رومیزی شما:

داده های مورد نظر خود را بخوانید و ذخیره کنید.
با نوشتن داده ها به مکان دیگری ، آنها را انتقال دهید.
همانطور که در بالا توضیح دادیم ، هارددیسک های سنتی داده ها را از طریق چرخش فیزیکی دیسک صفحه مغناطیسی گرفته و انتقال می دهند. این هارد دیسک توسط هد خواندن-نوشتن (اصطلاحاً سوزن HDD در دستگاه پخش ضبط) قابل دسترسی است. به نوبه خود ، سرعت خواندن و نوشتن یک هارد دیسک را نمی توان دقیقاً از نظر بایت سنجاق کرد (اساسی ترین واحد اندازه گیری داده). بلکه با استفاده از RPM دیسک (چرخش در دقیقه) ، می توان یک محدوده تخمینی را تعیین کرد. به عنوان مثال ، برخی از هارد دیسک های 7،200 دور در دقیقه می توانند تا 150 مگابایت بر ثانیه (مگابایت در ثانیه) سرعت را به شما ارائه دهند.

به طور مقایسه ای می توان سرعت SSD را بهتر کنترل کرد و درنهایت سازگارتر از سرعت آن استهمتایان HDD. چه با یک درایو حالت جامد 2.5 یا M.2 در حال حرکت باشید ، باید مراقب سرعت خواندن و نوشتن ذکر شده توسط Newegg در برگه مشخصات محصول صفحه محصول باشید. به عنوان مثال ، 970 EVO PLUS M.2 SSD سامسونگ دارای سرعت خواندن تا 3500 مگابایت در ثانیه (مگابایت در ثانیه) و سرعت نوشتن تا 2،300 مگابایت بر ثانیه است ، در مقایسه با درایو حالت جامد WD's Blue 250 GB که خواندن و نوشتن دارد به ترتیب تا 550 و 525 مگابایت در ثانیه سرعت دارد.

البته سرعت بالا و حداکثر فضای مناسب ایده آل است. هر چند بودجه ای قادر به تأمین هزینه این دو نیاز نخواهد بود. با توجه به اینکه SSD سریعتر از HDD است ، به طور کلی قیمت بالاتری دارد (هر چند سال به سال تغییر می کند). به عنوان مثال ، هارد دیسک 1 ترابایتی (1000 گیگابایتی) Seagate BarraCuda در مقایسه با درایو حالت جامد 1TB 860 EVO سامسونگ که تقریبا 140 دلار است ، 40 دلار هزینه دارد. خوب ، اینجا چه خبر است؟

جدیدترین درایوهای حالت جامد دستیابی به موفقیت در فناوری را به نام حافظه فلش NAND اجرا می کنند. بدون اینکه در مورد ریاضیات و مهندسی الکترونیکی پشت این فن آوری خیلی عمیق بنشینیم ، حفظ زیرساختهای NAND ضمن ایجاد عمر طولانی محصول ارزان نیست. علاوه بر این ، مونتاژ مدارهای کوچک و ترانزیستورها برای تکمیل سخت است ، که به هزینه های تولید بیشتری نیاز دارد. در نهایت ، SSD ها گران تر بوده اند زیرا این وضعیت فعلی بازار است. هر ساله با عادی شدن تقاضا و با معرفی ظرفیت های بهبود یافته ، قیمت کاهش می یابد. قبل از دانستن آن ، SSD ها به HDD های جدید تبدیل می شوند زیرا یک فناوری ذخیره سازی بهبود یافته جایگزین آنها می شود.

توصیه های استفاده
همانطور که قبلاً ذکر شد ، تنظیمات ذخیره سازی ایده آل برای کاربر مدرن دسک تاپ ، شامل حداقل یک SSD و یک HDD است. نصب سیستم عامل روی SSD راهی مطمئن برای دستیابی به زمان بوت سریع تر است (زمانی که برای ورود به صفحه اصلی و ورود به سیستم بعد از روشن شدن رایانه شخصی لازم است). ویندوز 10 حدود 10 گیگابایت را اشغال می کند اما بهتر است 40 گیگابایت فضا برای آن آماده باشد ، زیرا برای نصب صحیح پرونده های مورد نیاز ، هرگونه به روزرسانی عمده به 30 گیگابایت فضا نیاز دارد. چند برنامه مورد علاقه خود + برنامه های بازی را اضافه کنید و حداقل باید به دنبال تهیه SSD با فضای ذخیره سازی بین 120 GB-275 GB باشید. اگر بودجه نگران کننده نیست ، مطمئناً همه کار را تمام کنید و SSD های با بالاترین ظرفیت و سریع ترین سرعت را در بازار تهیه کنید!

اگر یک کتابخانه دیجیتالی عظیم از موسیقی ، فیلم و تصاویر در اختیار دارید ، بهتر است آنها را از املاک و مستغلات اصلی SSD دور نگه دارید ، به شما امکان می دهد بیشتر بازی ها و برنامه های مورد علاقه خود را ذخیره کنید. بسته به میزان حجم کتابخانه رسانه خود ، ممکن است با پشتیبانی از یک هارد دیسک که دارای فضای 500 گیگابایت تا 1 ترابایت است ، از پس آن برآیید. اندازه متوسط ​​فیلم HD در حدود 4 گیگابایت است و هر دو فایل موسیقی + تصویر به طور قابل توجهی کوچکتر هستند ، بنابراین داشتن حداکثر 1000 گیگابایت (1 ترابایت) فضای مناسبی را برای شما فراهم می کند. رفتن با هارددیسک های بالاتر از ظرفیت 1 ترابایت به شما فضای مورد نیاز برای پرونده های شما و همچنین پشتیبان گیری برای همه موارد دیگر را می دهد - از جمله آنچه در SSD شماست.

نمای نزدیک دندانهای اتصال M.2 SSD ، بهترین ذخیره سازی برای رایانه های رومیزی
ویژگی های قابل توجه
در کنار کارایی و ظرفیت ، ممکن است بخواهید ویژگی های زیر را برای هارد دیسک ها و درایوهای حالت جامد یادداشت کنید. خارج از حافظه پنهان ، برخی از این ویژگی ها ممکن است در هر محصولی که تحقیق می کنید در دسترس نباشد.

حافظه پنهان و DRAM
با آنچه قبلاً ذکر کردیم ، حافظه پنهان دستگاه ذخیره سازی یک م keyلفه فوق العاده کلیدی است. حافظه پنهان یک هارد دیسک سنتی که بعضا بافر نامیده می شود ، به عنوان حافظه موقت عمل می کند. این فضا مشابه RAM رایانه شما یا منطقه بافر یک ویدیوی جریانی است. اساساً ، در طی مراحل نوشتن و خواندن روزانه ، هارددیسک به یک منطقه برای ذخیره داده هایی که با آنها کار می کند نیاز دارد. با توجه به این ، انتخاب یک دیسک سخت با اندازه حافظه نهان بزرگ سریعتر از ظرفیت کمتری خواهد بود.

اکثر SSD ها همچنین یک ابزار caching دارند اما به دو شکل مختلف:

در مقایسه با حافظه پنهان دیسک سخت سخت حافظه داخلی یک درایو حالت جامد حافظه دسترسی تصادفی پویا (DRAM) است. این ویژگی بطور منظم تبلیغ نمی شود زیرا به دلیل ساخت برد مدار از قبل بیان شده است.
حافظه پنهان فلش که گاهی اوقات حافظه پنهان نامیده می شود ، یک اجرای دستی است که به عنوان حافظه پنهان SSD شناخته می شود. این قطعاً یک تجربه کاربری سطح پیشرفته تری است که نیاز به تغییر تنظیمات در BIOS سیستم شما و همچنین نرم افزار AMD's StoreMI یا Intel Smart Response دارد.
دست انسان درایو مدرن M.2 را با پس زمینه دیسک های HDD قدیمی نگه داشته است
انواع حافظه فلش SSD NAND
بیشتر SSD هایی که امروز با آنها روبرو می شوید از حافظه NAND استفاده می کنند (که قبلاً به طور خلاصه در مورد آنها صحبت کردیم). حافظه فلش NAND یک زیرساخت ذخیره سازی غیر فرار است. این فناوری در سایر دستگاه های الکترونیکی مانند دوربین های دیجیتال و درایو های انگشتی USB نیز کار می کند.

با معماری NAND ، اطلاعات شما در سلول ها ذخیره می شود. با استفاده از ولتاژ ، این سلول ها بیت داده های شما را ذخیره ، نوشتن یا بخوانند. در حالی که در حال خرید SSD بعدی خود هستید ، می توانید یکی از چهار فلش NAND را جستجو کنیدانواع سلول حافظه h:

سلول تک سطح (SLC) - هر سلول از فریم ورک SSD’s NAND شما یک بیت از اطلاعات را ذخیره می کند. به همین دلیل ، روند خواندن / نوشتن سریعتر است. همچنین ، طول عمر SSD کمی بیشتر از سه نوع دیگر است. هرچند ظرفیت ذخیره سازی معمولاً کمتر می شود.
Multi-Level Cell (MLC) - جانشین SLC ، درایوهای حالت جامد MLC می توانند هر دو بیت داده را ذخیره کنند. خواندن و نوشتن کندتر از SLC است ، اما به طور کلی ارزان تر است.
Triple-Level Cell (TLC) - جانشین MLC ، درایوهای حالت جامد TLC سه بیت از اطلاعات شما را با قیمت پایین ذخیره می کنند. اما سرعت آنها از SSD های مجهز به MLC کندتر است.
Quad-Level Cell (QLC) - حدس زدید ، درایوهای حالت جامد QLC چهار بیت داده در هر سلول ذخیره می کنند. در مقایسه با نسل قبلی کمی کندتر است.
شاید متوجه شده باشید که روند کار با این حافظه های فلش SSD NAND این است که با هر به روزرسانی سرعت آنها کندتر می شود. چه چیزی می دهد؟ اساساً سرعت و استقامت برای برآوردن فضای ذخیره سازی بزرگتر برش می خورند. برای رایانه های رایج و بازی ها ، با این وجود این سرعتها هنوز خیلی بهتر از هارد دیسک های سنتی هستند.

2D در مقابل 3D NAND
مشخصات دیگری که ممکن است مشاهده کنید این است که آیا حافظه فلش NAND درایو حالت جامد شما دو بعدی است یا سه بعدی. 2D NAND را می توان با بازی ویدیویی 2D side scroller مورد علاقه خود مقایسه کرد. فلش مسطح نیز نامیده می شود ، 2D NAND سلول های خود را در یک صفحه دو بعدی در کنار هم قرار می دهد. این فناوری هنگام تلاش برای به دست آوردن ظرفیت ذخیره بالاتر ، محدودیت هایی را برآورده می کند. به دلیل ضرورت ، تولید کنندگان سلولهای موجود در این معماری حافظه را کوچک می کنند ، اما این امر باعث تداخل ناخواسته می شود. 3D NAND با قرار دادن این سلول ها بر روی یکدیگر ، میله را بالا می برد. هر دو نسخه مصرف برق کم ، عملکرد سریع تر و طول عمر عالی را ارائه می دهند. 3D NAND عملکرد پایدارتری را در ظرفیت های بالاتر فراهم می کند.

ایمنی محصولات و داده ها
برای هارد دیسک ها
اگر نگران استقامت و امنیت هارد دیسک خود هستید - اذیت نشوید. تولیدکنندگان برتر Newegg وقت می گذارند تا چنین ویژگی های مفیدی را در محصولات خود ادغام کنند. به عنوان مثال ، HDD های WD ، مانند سری Blue آنها ، با تعدادی از تکنولوژی های داخلی ارائه می شوند:

NoTouch Ramp Load Technology تضمین می کند که سر ضبط هرگز به سطح برخورد نمی کند.
IntelliSeek با جلوگیری از سر و صدا و لرزش ، ضمن حفظ بازده انرژی ، سرعت جستجوی مناسب و کارآمد را آغاز می کند.
Data LifeGuard با استفاده از الگوریتم های پیچیده برای نظارت م effectivelyثر بر دستگاه خود ، درایو شما را سالم نگه می دارد.
در ادامه این مسیر ، درایوهای سخت مانند Seagate’s BarraCuda Series و Toshiba’s X300 Series به حالت های پیشرفته صرفه جویی در مصرف انرژی ، تثبیت کننده درایو و فناوری ذخیره سازی در زمان واقعی برای بهبود عملکرد و قابلیت اطمینان مجهز شده اند.

wavlink usb خوانندگان xman (21) بهترین ذخیره سازی برای هارد دیسک های کامپیوتر رومیزی برای درایوهای حالت جامد
اکثر SSD ها مانند سری 860 EVO سامسونگ و سری Crucial’s MX500 از نوعی امنیت استفاده می کنند که به رمزگذاری 256 بیتی با AES (Advanced Encryption Standard) معروف است. این امنیت یکپارچه اساساً داده های شما را به شکلی شبیه پیام های رمزگذاری شده در می آورد. اینها برای رمزگشایی به یک کلید احتیاج دارند. در این حالت ، اندازه کلید 256 بیت است. این مقدار بیت برای جلوگیری از هکرها بیش از اندازه است. بیت های بیشتر تشخیص دقیق 1 و 0 داده های شما را دشوار می کند.

درایوهای حالت جامد مانند WD’s Blue Series و Samsung 860 Pro Series دارای نرم افزار سازگاری هستند که مدیریت و نگهداری بهینه درایوهای ذخیره سازی را برای شما آسان می کند. برای WD ، داشبورد SSD و Acronis True Image به ترتیب به عنوان یک ابزار نظارت و پشتیبان عمل می کنند. نرم افزار مدیریت SSD سامسونگ ، Samsung Magician نامیده می شود ، ویژگی های بسیاری از جمله: به روزرسانی سیستم عامل ، معیارهای عملکرد + افزایش و گزینه های پیشرفته امنیت داده را فراهم می کند.

تجهیزات جانبی
حتی اجزای رایانه رومیزی مانند درایوهای ذخیره سازی نیز دارای لوازم جانبی هستند. دسته بندی موارد زیر لزوماً عملکرد دستگاههای ذخیره سازی شما را افزایش نمی دهد. بلکه آنها از قابلیت مناسب استفاده در اکوسیستم رایانه شما استفاده کرده و آنها را تضمین می کنند.

براکت های نصب
در سناریوهای زیر به یک براکت نصب SSD نیاز خواهید داشت:

پرونده شما قدیمی تر است و قبل از رواج SSD ها منتشر شده است.
مورد جدیدی که برای آن خرید می کنید با جایگاه های SSD ارائه نمی شود.
از آنجا که آنها اساساً برای قرار دادن SSD های شما در محفظه های بزرگتر هارد درایو شما کار می کنند ، این دستگاه ها از نظر فنی مبدل یا آداپتور هستند. مشابه کار با HDD ، SSD خود را در براکت نصب کنید. سپس ، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که براکت را به محفظه هارد دیسک پیچ کنید.

کابل های SATA
هنگام خرید ، اطمینان حاصل کنید که محصولی که خریداری می کنید دارای کابل SATA است. همانطور که قبلا ذکر شد ، منبع تغذیه شما دارای کابل SATA است که به SSD یا HDD شما متصل است. شما همچنین به یک کابل SATA داده نیاز خواهید داشت (اندازه اتصال دهنده آن کوتاه تر از اتصال SATA قدرت است). Data SATA از درایو ذخیره سازی شما به درگاه SATA مادربرد شما می رود.

Repairman در حال اتصال کابل داده هارد SATA به رایانه شخصی است.
محفظه
روشی برای تبدیل هارد دیسک داخلی به هارد اکسترنال
[ بازدید : 129 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ارزون تر بخرید است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]